Vedtægter/drift af Gården
Menu: | Klik på det område som du ønsker at vide noget mere om........ | ||
Kontakt til bestyrelse m.v. | Vedtægter for Gårdlavet | Regler for adfærd i gården | |
Vedtægter/drift af Gården | Aftale med Administrator | Gårdmandsarbejdet (kontrakt) | |
Generalforsamlinger | |||
SidsteNyt | |||
Gårdens ejendomme | Nye ordensregler (klik) | Forslag til nye tiltag i Gården | |
Billeder fra Gården |
Uddrag af vedtægter:
er at administrere og drive
-
herunder ren- og vedligeholde -
det
fælles
friarealanlæg,
at opretholde det fælles friarealanlæg til fælles brug for
ejendommene, således at
ændringer, der væsentligt
at ren- og vedligeholde det fælles anlæg under ét med skure,
skarnbøtterum og
cykelrum, bænke, legeredskaber, overfladebelægning, vandforsyning,
beplantninger, hegn,
gårdbelysning, de ovenfor nævnte fælles porte, samt alle brønde og afløbsledninger, der udelukkende betjener fællesområdet
(overfladeafvanding af fællesarealer/vandafledning fra
fællesindretninger) at holde anlægget aflåst i fornødent omfang, at opretholde orden i det fælles friarealanlæg i
overensstemmelse med et fælles
ordensreglement, at vedligeholde gårdanlægget med hensyn til både
funktionalistisk og æstetisk
fremtoning. Uanset der i gårdanlægget er etableret fælles skure for
renovationscontainere, påhviler
det ikke
Bestyrelsen udarbejder hvert år til forelæggelse på den
ordinære generalforsamling et
forslag til
foreløbigt
Gårdmandens hovedopgaver: Renholdelse
· Hængsler og låse til fællesporte smøres og strammes efter behov
Gartnerarbejde:
·
Lugning af bede
Renholdelse: Uddrag af Administrationsaftale med
Advokatkontor: Rådgivning af bestyrelsen i økonomiske forhold vedrørende
gårdlavet og Bestyrelsen forestår selv bestilling af
håndværkere. Bestyrelsen har tilsynet Bestyrelsen varetager i første omgang indgåede
klager over beboere og brugere af
ændrer anlæggets karakter og anvendelsesmuligheder,
kun
kan foretages efter forud fra kommunen indhentet tilladelse
der vedtages på generalforsamling i gårdlauget,
gårdlauget at foranledige opstilling og tømning af containere og
tømningsfrekvensen –
både for husholdningsaffald og erhvervsaffald.
- Hvis dette efter gårdlaugets skøn ikke
er tilfældet sker i
tilstrækkeligt omfang, kan gårdlauget give den enkelte ejer
pålæg om at bestille yderligere containere eller
tømninger hos Renholdningsselskabet af
1898. Gårdlauget
er i givet fald også berettiget til selv direkte at rette henvendelse til R98
herom
budget for det følgende regnskabsår og til endeligt budget for det
indeværende regnskabsår. Budgetterne
skal vise lavets forventede udgifter til anlæggets
drift og vedligeholdelse m.v.
Rivning af grusarealer/fejning af hårde overflader
·
Renholdelse af grillareal
·
Renholdelse af affaldsrum
·
Tagrender ved cykelstativ renses efter løvfaldsperiodenViceværtarbejde:
· Sand i sandkasser udskiftes en gang om året
· Pærer til den udvendige belysning udskiftes efter behov
· Kontakt til renholdningsfirmaer med henblik på fjernelse af div. affald
· Nødudkald til afhjælpning af akut opståede problemer honoreres særskilt
og skal
foretages af et medlem af bestyrelsen.
·
Holde alle arealer fri for ukrudt, ved brænding
·
Græsslåning
·
Klipning af bøgehække
·
Beskæring af buske og roser
·
Beskæring af frugttræer under seks meter
·
Snerydning af gangarealer og foran cykelskure:
·
Diverse skrald
fra gårdarealet sættes i affaldsrum (1 gang ugentlig)
·
Opsamling af papir og andet fra grus, hårde overflader og græsplæner
deltagelse i ordinær generalforsamling, indkaldelse og deltagelse
i
gårdlavets generalforsamling, udfærdigelse af beslutningsreferat fra
generalforsamlinger og mangfoldiggørelse heraf, kontakt til revisor og
offentlige
myndigheder.
med gårdmandens og håndværkernes arbejde
gården og bør generelt søge at give mundtlige og skriftlige påkrav.
Advokatkontoret er
behjælpelig med udfærdigelse af eventuelle påkrav og udsender gerne disse
direkte til
beboerne, men kun efter bestyrelsens anmodning. Henvendelser fra andre end
bestyrelsen om klager vil blive henvist til bestyrelsens behandling.